"Seçim Vadiydi, 1 Yıl Geçti, Tepkiler Artıyor : Kartal Kavşağı Projesi Neden Başlamıyor?"
"Seçim Vadiydi, 1 Yıl Geçti, Tepkiler Artıyor : Kartal Kavşağı Projesi Neden Başlamıyor?"
Yapımı yılan hikâyesine dönen ve yerel seçimler öncesi kamuoyuna tanıtılan Kartal Kavşağı Projesi’ne totem tabelası harici tek bir çivi dahi çakılmaması kamuoyunda ciddi biçimde tepkiyle karşılanıyor.
Kayseri’de günlük yaklaşık 80 bin ila 120 bin arası aracın geçtiği Kartal Kavşağı yerel seçimlerde tanıtımı yapılan düzenleme projesinin hayata geçeceği günü bekliyor ama somut olarak atılan adımın olmadığı dikkatlerden kaçmıyor. Kamuoyunda da tanımı yapıldıktan sonra kavşak üzerinde henüz bir çalışmanın başlamaması ise vatandaşın tepkisinin artarak büyümesine neden oluyor ve “Artık bu iş kabak tadı verdi, her kafadan bir ses çıkıyoruz. Herkesin bir fikri var ama ortada rezalete varan bir belirsizlik söz konusu” ifadelerine yer veriliyor.
Yerel seçimler öncesinde projesinin tamamlandığı ve çalışmaların bir an önce başlayacağını ifade eden Büyükşehir Belediye Başkanı Memduh Büyükkılıç, yaklaşık bir yıl önce ise şehrin önemli ulaşım koridorları üzerinde yer alan Kartal Katlı Kavşağı’nda planlanan proje ile ilgili brifing almış ve bir dizi açıklamalar yapmıştı. Ancak yapılan bu açıklamaya karşın, hiçbir icraat ortaya konulmadı.
BİR YIL ÖNCEKİ BELEDİYE HABERİ!
Büyükşehir Belediyesi, Başkan Büyükkılıç’ın özel önem verdiği, pik saatlerde 20 bin aracın geçtiği Kartal Kavşağı’nda yeni proje ile ilgili hazırlıklarını sürdürüyor.
Bu kapsamda Kartal Kavşağı’nı projelendiren firma yetkilileri tarafından proje ile ilgili sunum toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantı sonunda Kayseri’de trafiği aksatmadan bir an evvel projenin bitirilmesi gerektiğine işaret eden Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, yüklenici firma yetkilisinin kısa sürede projeyi tamamlayıp teslim edeceğini söylemesi üzerine beklentilerinin bu olduğunu dile getirdi. Başkan Büyükkılıç, “Şehrimize sahip çıkma duygusuyla hareket eden ve önerilerde bulunan siz dostlara ayrı ayrı teşekkür ediyoruz. Sizlerin tavsiyeleri, fikirleri önemlidir” dedi.
Projenin kaynağı konusunda da Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki’nin destekleri olduğunu dile getiren Büyükkılıç, Bakan Özhaseki’ye teşekkür etti.
Büyükkılıç ayrıca projenin yılda 1 milyar TL’lik ekonomiye katkı sağlayarak kendi maliyetini ortalama 2 yılda karşılayacağını da paylaştı ve projenin hayırlı olmasını temenni etti.
Bu açıklamanın üzerinden bir yılı aşkın zaman geçti ama ne fol, ne yumurta kaldı geriye…
SİYASETEN SERT TEPKİ
Yeniden Refah Partisi Talas İlçe Başkanlığı sosyal medya hesabından yapılan açıklamada, “Kartal Kavşağı’na bir yıl önce asılan tabela dışında hiçbir ilerleme olmadı. Ne kazı var, ne asfalt, ne de bir açıklama. Her seçim döneminde vaat edilen bu proje neden hâlâ başlamıyor? Trafik içinden çıkılmaz hale geldi” ifadeleri kullanıldı.
Kartal Kavşağı projesi hakkında İYİ Parti Genel İdare Kurulu (GİK) üyesi Kazım Yücel de art arda açıklamalarda bulunmuş ve çalışmaların en erken sürede tamamlanması ve kavşağı kullanan sürücüler için trafik akışının sağlanması konusunda uyarılara yer vermişti. Kavşak hakkında geçtiğimiz haftalarda değerlendirmeler de bulunan İYİ Partili Yücel, “Gelen yoğun şikâyetlerden bir tanesi Kayseri kaynaklarının bu Kartal Kavşağı’nda yaşanan trafik yoğunluğudur. Millet Bahçesi alanı içerisinde temelleri atılmış milyarlarca rakam harcanmış ama neredeyse 8-10 aydır da tekrar ihale edilmeyen Kayseri kaynaklarının böyle heba edildiği bir cami arazisi hatırlatması yapmıştık. Millet bahçesi içerisinde 14 tane mescit var 7'si ya kadınlara 7'si erkeklere yani mescit anlamda sıkıntı da yok millet bahçesinde ihtiyaç de söz konusu yok. Şu caminin yapılan masrafına Kayseri halkının vicdanı elvermiyor. Yazıktır 2 yıl olmuş hala Kartal Kavşağı’nı konuşuyoruz. Amacımız, biz söyleyince bunlar düzelsin değil. 2 yıldır kavşak için çivi bile çakılmamış olması burasının unutulduğunu mu yoksa unutturulmak mı istendiğini göstermekte” demişti.
Şehrin Trafiğini Önemli Ölçüde Etkiliyor
Yoğun trafik akışına maruz kalan Kartal Kavşağı’nda günlük 80 bin ila 120 bin arasında araç geçiyor. Kavşaktan saatte geçen araç sayısı ise 8 bin 500 olarak kayıtlara geçti. Hal böyleyken günlük trafik kazası yapılan yerler arasında önemli bir yere sahip olan Kartal Kavşağı önemli geçiş yollarının merkezinde yer alıyor. Yoğunlaşarak artan trafik akışına rağmen hayata geçmeyen proje, Kayseri’de geniş tabanlı tepkilerin kaynağı olmaya devam ediyor.
Video albümüne giderek videoya yorum yazabilir yada videoyu sosyal medyada paylaşabilirsiniz.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.