Sümer Ezgü
Köşe Yazarı
Sümer Ezgü
 

Türk Halk Müziği'nin usta ismi Sümer Ezgü, Türk360 okurları için yazdı!

Türk Halk Müziği'nin usta ismi Sümer Ezgü, Türk360 okurları için yazdı! Müziğin eğitimi, branş öğretmenlerinin önemi ve Türk Müziği’nin geleceği üzerine değerli düşüncelerini paylaştı.   Türk360 okuyucularına Merhaba    Saygıdeğer dinleyicilerim, müzik dostlarım...   Sizlerle bazı düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. TRT yıllarım, ve sahne sanatçılığım yanında, kurucusu olduğum Sümer Ezgü Sanat Akademisi gereği eğitimin içinde de yer almak durumunda kaldım. 45 yıla ulaşan meslek yaşamımda gördüm ki bir ülkede müziğin gelişmesini istiyorsak, müzik öğretmeni yetiştirmeliyiz.   İlkokullarda müzik dersleri, tıpkı beden eğitimi ve görsel sanatlarda olduğu gibi, branşları olmayan sınıf öğretmenlerine yüklenmiş durumda. İnsanı daha çok insanlaştıran bu branşlar ya boş geçiyor, ya da telafi dersleri olarak değerlendiriliyor.   T. C. Millî Eğitim Bakanlığı'nda yaptığım bir sohbette branş öğretmenlerinin önemini konuşurken, ders saati kesileceği için branş öğretmenlerine ilkokul sınıf öğretmenlerinin karşı çıktığını öğrendim. Bu temel eğitimde çözüm bekleyen garip bir durum tabii…  Ortaokul ve lise müzik öğretmenlerimizin ise istisnalar hariç piyano, yan flüt gibi batı enstrümanlarını çalıp, bizden bir enstrüman çalamadığını gözlemledim. Bu durumun eksikliğini bizzat müzik öğretmenlerimizin kendilerinin dile getirmesi dikkate değer bir konu!   Eğitim fakülteleri öğretmen yetiştireceği için adayın donanımı çok önemli. Düşünsenize, bir beden eğitimi öğretmeninin voleybol bilip, basketbol bilmemesi garip olurdu, öyle değil mi? Müzik öğretmeni adayı bir kardeşimizin de Batı Müziği'ne hâkim olduğu kadar, Türk Müziği'ne de hâkim olması, mesleki iletişimi, başarısı ve misyonu gereği olmalıdır görüşümü sizlerle paylaşmak istiyorum.   Dünyada halk müzikleri, tüm türlere ilham olacak kök müziklerdir. Geçmişte ülkemizde gerek Konservatuvarlarda sanatçı adaylarının, gerekse Eğitim Fakültelerinde öğretmen adaylarının eğitiminde bu konu göz ardı edilmişti. Bu eksiklik son yıllarda telafi edilmeye çalışılsa da Güzel Sanatlar Liseleri de dâhil olmak üzere bu okullarda yeterli Türk Müziği eğitimi verilmemektedir.   Örneğin, üflemeli ve yaylı halk enstrümanları ya da Türk Müziği Armonik yaklaşımı eğitimde istisnalar hariç yer almıyor.  Eğitim Fakültelerinde öğretmen adayı kardeşlerimize piyano ile birlikte ülkemizin en yaygın sazı olan bağlamanın TEMEL ENSTRÜMAN olarak öğretilmesini, millî müziğimizin yaşaması ve gelişimi açısından özellikle vurgulamak istiyorum.   Cumhuriyetin çok değerli eğitim kadrolarına ve öğrenci kardeşlerime ülkemizin kültür zenginliğine layık olacak müzik yolculuklarında başarılar dilerim. Sevgi ve saygılarımla. Sümer EZGÜ
Ekleme Tarihi: 19 Eylül 2025 -Cuma
Sümer Ezgü

Türk Halk Müziği'nin usta ismi Sümer Ezgü, Türk360 okurları için yazdı!

Türk Halk Müziği'nin usta ismi Sümer Ezgü, Türk360 okurları için yazdı!

Müziğin eğitimi, branş öğretmenlerinin önemi ve Türk Müziği’nin geleceği üzerine değerli düşüncelerini paylaştı.

 

Türk360 okuyucularına Merhaba 

 

Saygıdeğer dinleyicilerim, müzik dostlarım...

 

Sizlerle bazı düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. TRT yıllarım, ve sahne sanatçılığım yanında, kurucusu olduğum Sümer Ezgü Sanat Akademisi gereği eğitimin içinde de yer almak durumunda kaldım. 45 yıla ulaşan meslek yaşamımda gördüm ki bir ülkede müziğin gelişmesini istiyorsak, müzik öğretmeni yetiştirmeliyiz.

 

İlkokullarda müzik dersleri, tıpkı beden eğitimi ve görsel sanatlarda olduğu gibi, branşları olmayan sınıf öğretmenlerine yüklenmiş durumda. İnsanı daha çok insanlaştıran bu branşlar ya boş geçiyor, ya da telafi dersleri olarak değerlendiriliyor.

 

T. C. Millî Eğitim Bakanlığı'nda yaptığım bir sohbette branş öğretmenlerinin önemini konuşurken, ders saati kesileceği için branş öğretmenlerine ilkokul sınıf öğretmenlerinin karşı çıktığını öğrendim. Bu temel eğitimde çözüm bekleyen garip bir durum tabii… 

Ortaokul ve lise müzik öğretmenlerimizin ise istisnalar hariç piyano, yan flüt gibi batı enstrümanlarını çalıp, bizden bir enstrüman çalamadığını gözlemledim. Bu durumun eksikliğini bizzat müzik öğretmenlerimizin kendilerinin dile getirmesi dikkate değer bir konu!

 

Eğitim fakülteleri öğretmen yetiştireceği için adayın donanımı çok önemli. Düşünsenize, bir beden eğitimi öğretmeninin voleybol bilip, basketbol bilmemesi garip olurdu, öyle değil mi? Müzik öğretmeni adayı bir kardeşimizin de Batı Müziği'ne hâkim olduğu kadar, Türk Müziği'ne de hâkim olması, mesleki iletişimi, başarısı ve misyonu gereği olmalıdır görüşümü sizlerle paylaşmak istiyorum.

 

Dünyada halk müzikleri, tüm türlere ilham olacak kök müziklerdir. Geçmişte ülkemizde gerek Konservatuvarlarda sanatçı adaylarının, gerekse Eğitim Fakültelerinde öğretmen adaylarının eğitiminde bu konu göz ardı edilmişti. Bu eksiklik son yıllarda telafi edilmeye çalışılsa da Güzel Sanatlar Liseleri de dâhil olmak üzere bu okullarda yeterli Türk Müziği eğitimi verilmemektedir.

 

Örneğin, üflemeli ve yaylı halk enstrümanları ya da Türk Müziği Armonik yaklaşımı eğitimde istisnalar hariç yer almıyor. 

Eğitim Fakültelerinde öğretmen adayı kardeşlerimize piyano ile birlikte ülkemizin en yaygın sazı olan bağlamanın TEMEL ENSTRÜMAN olarak öğretilmesini, millî müziğimizin yaşaması ve gelişimi açısından özellikle vurgulamak istiyorum.

 

Cumhuriyetin çok değerli eğitim kadrolarına ve öğrenci kardeşlerime ülkemizin kültür zenginliğine layık olacak müzik yolculuklarında başarılar dilerim. Sevgi ve saygılarımla.

Sümer EZGÜ

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve turk360.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.